aroma marketing, dišeči marketing

Aroma marketing

Aroma marketing je praktično in stroškovno učinkovito trženje blagovne znamke, ki vključuje enega od najmočnejših človeških čutov v tržno kampanjo, to je vonj. Uporaba le zvočnega in vidnega materiala v današnjih časih konkurence preprosto ne zadostuje. Z uporabo multi senzornega trženja pa lahko motivirate stranke iz drugega zornega kota.
PRIMERJAVA ČUTIL:
Če primerjamo vsa naša čutila, je zanimivo opaziti, da je vonj na presenetljivo pomembnem položaju. Po Lindstromu je najpomembnejši in najpogosteje uporabljen vid z 58, na drugem mestu je vonj z 45 odstotki, z 41 odstotki sledi sluh, nato z 31 odstotki okus in na zadnjem mestu dotik.

Kako deluje aroma?

Razpršena molekula vonjav plava v zraku in pripotuje tudi do nosu. Ko vdihnemo dišavo, se molekule vežejo na receptorje za vonj. Ti receptorji se nahajajo na zgornji strani nosnic in predstavljajo vohalne čutne celice, ki so sposobne odkriti na tisoče različnih vonjev.
Receptorji posredujejo informacije na vohalni bulbus, ki je del možganov. Signal potuje torej direktno v možgane do primitivnih srednjih možganov, ki sestavljajo limbični sistem. Drugo ime za limbični sistem je rinenecefalon, kar dobesedno pomeni "vohalni možgani". V limbičnem sistemu živčni impulzi potujejo v hipotalamus, kjer se oblikuje širok spekter vedenj, vključno s čustvi, motivacijo in spominom. Čustveni odzivi ugodja, bolečine, jeze, strahu, žalosti, spolnih občutij in druga čustva se oblikujejo nagonsko, samodejno, brez zavestnih misli ali volje.
Pomembno je dodati, da je zaznava vonja neposredna in 10.000-krat močnejša od katerega koli drugega čutila. Ostali čuti, kot sta dotik in okus, morajo potovati skozi celotno telo preko nevronov in hrbtenjače, preden dosežejo možgane. Le pri vonjanju je naš centralni živčni sistem neposredno izpostavljen okolju.
zaznavanje vonjev
Petinsedemdeset odstotkov dnevnih čustev je ustvarjenih z vonjem, ki je poleg vida, najpomembnejše človeško čutilo.
Martin Lindstrom | Brand Sense: Build Powerful Brands Through Touch, Taste, Smell, Sight, and Sound.

Ali ste vedeli?

  • Ljudje smo sposobni razlikovati med 2.000 do 4.000 različnih arom. (Strugnell and Jones, 1999)
  • Na svetu obstaja 10.000 dišav, 1.000 je primarnih vonjev, ostali so različne kombinacije dišav.
  • Čutilo za vonj deluje 24 ur na dan in je edini človeški čut, ki ga ni mogoče izključiti.
  • Sposobnost, da vonj obstane v našem spominu, pomeni da se nanj vežemo čustveno.
  • Človeški občutek za vonj je odgovoren za 80 odstotkov preizkušene hrane. Hrana brez vonja je brez okusa.
ŠTUDIJE PRIMEROV.
Podjetje Hershey, ki prodaja čokolado, je z namestitvijo difuzorjev odišavljanja spodbudilo prodajo čokolade na prodajnih mestih avtomatov v Kaliforniji. Prodali so za tristo odstotkov več kot drugi ponudniki.
Podjetje, ki je lastnik blagovne znamke Gap, je uporabil sistem difuzije vonja z namenom ponujanja vzorcev lastnih dišav v prodajni ponudbi.
Letalska družba Singapure Airlines je znana kot najboljša družba na svetu. Uvajajo svojo dišavo, od odišavljenega preddverja, kabinskega osebja, do odišavljenih blazin na letalu.
Victoria Secret ima posebno dišavo, s katero poskušajo strankam vzbuditi dober vtis pri obisku trgovin.

LUMAL SHOWROOM

Poslovni objekt Rezidenca

Šmartinska cesta 53

1000 Ljubljana

Slovenija

T. +386 30 333 330

E. info@lumal.si

O PODJETJU

O nas
Kontaktne informacije
Pogoji poslovanja
Novice - Aktualno


POVEZAVE

Spletna trgovina
Mr & Mrs Fragrance
Lumal Group
Air Aroma

SVET ODIŠAVLJANJA

Ambientalno odišavljanje
Povečevanje prodaje z vonjem
Dišeči logo podjetja

SLEDITE NAM

facebook LumalFACEBOOK

pinterest LumalPINTEREST

instagram LumalINSTAGRAM